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Título: AGE AS A FACTOR IN SLA: ADULTS AMONG ADOLESCENTS IN THE CLASSROOM
Autor: JOAO LUIZ COELHO FERRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA ISABEL AZEVEDO CUNHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 25138
Catalogação:  31/08/2015 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=25138@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.25138

Resumo:
While a great deal of research is found on the issues of age in second language acquisition (SLA), little has been said in terms of adults learning English among adolescents in the same classroom environment. The aim of this paper is not only to look at two interviews I conducted with two adult students through the lenses of Andragogy, but also analyze the quality of the answers they provided me with. Findings point toward a direction beyond the issues of cerebral plasticity and inability to mock native-like accuracy.

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