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Título: TO TREAT A DUCHESS LIKE A FLOWER GIRL: SOCIAL AND LINGUISTIC VALUE IN ELIZA S BILINGUALISM
Autor: AMANDA PAVANI
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 24919
Catalogação:  15/07/2015 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24919@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.escrita.24919

Resumo:
This paper studies Eliza Doolittle s discourse, from Shaw s Pygmalion, particularly the claims of her bilingualism, based on two main perspectives. Her use of language is seen from the perspective of Sociolinguistics, Eliza s linguistic status and power and gender in language. Based on Literature and Gender Studies, I approach Eliza via Butler s concept of performance, also considering class and other identities in conflict in Eliza.

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