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Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: TEST RIG FOR THE ANALYSIS OF ROTATING MACHINERY PHENOMENA
Autor: ALVARO ENRIQUE CHAVEZ ALVARADO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  HANS INGO WEBER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 24780
Catalogação:  17/06/2015 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24780@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24780@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24780

Resumo:
This work reports the modeling, simulation of the dynamics and assemblage of a reduced scale prototype of a Multi-span Rotor. Modeling and simulation were performed using both analytical and finite element approaches. The Multi-span Rotor is a two stage rotor, each stage with three disks (rotors). The two stages are joined by a coupler. An electric motor (CA), wich is controlled by frequency inversor supplies the power to the system. Results from simulation oriented the prototype design, guiding the choices of parameters that control the system response. These parameters were chosen in order to measure umbalancing, shaft bow, and anisotropy of bearing. This prototype allows the experimental study of the influences on the system response of couplings and bearing misalignment in operation, and may be helpful fordwards a better understanting of the dynamic behavior of this type of rotative machines (multirotorbearing system).

Descrição Arquivo
CHAPTER 5, CHAPTER 6, CHAPTER 7, APPENDICES AND REFERENCES  PDF  
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY, LISTS, CHAPTER 1, CHAPTER 2, CHAPTER 3 AND CHAPTER 4  PDF  
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