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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE CONTRIBUTION OF GEOMARKETING FOR THE DECISION MAKING PROCESS OF LOCATING RETAIL BUSINESSES: A CASE STUDY IN A COMPANY IN THE BUSINESS OF WOMEN S CLOTHING Autor: MAURICIO SEQUEIRA CORUJO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANDRE LACOMBE PENNA DA ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 24287
Catalogação: 17/03/2015 Liberação: 18/03/2015 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24287@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24287@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24287
Resumo:
Título: THE CONTRIBUTION OF GEOMARKETING FOR THE DECISION MAKING PROCESS OF LOCATING RETAIL BUSINESSES: A CASE STUDY IN A COMPANY IN THE BUSINESS OF WOMEN S CLOTHING Autor: MAURICIO SEQUEIRA CORUJO
Nº do Conteudo: 24287
Catalogação: 17/03/2015 Liberação: 18/03/2015 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24287@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24287@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24287
Resumo:
The retail sector in Brazil over the past few years, assumed major
prominence in the business environment. Because of the accelerated consolidation
featuring Brazilian retail activities, a lot of companies in this segment appear as
the biggest in the country. From the expansion of these companies, the adoption
of advanced information technology and management is necessary, contributing to
the modernization and expansion of the Brazilian economy. Given this context,
and seeking better alternatives in decision making process, many retailers are
using geographical information. Among them, geomarketing, to assist in the
expansion process and minimize the possibility of errors. Although many
companies do not use the technology and their computational tools, those
responsible for making decisions have a mental representation of the geographic
distribution of its customers and markets. This information used in decision
making process is directly linked to the geographical factor. This dissertation
seeks, from a case study in a retailer of women s clothing; verify the application of
Geomarketing and its use in expanding the business. By using qualitative research
through case study, it was observed that this tool provides geographic information
for analysis and decision making aimed at installing new outlets. The results show
that the use of Geomarketing contributes and assists managers in decision making
process for the location of new outlets process. The results also reveal difficulties
in obtaining updated geographic data of the Brazilian territory. However, the
introduction of analytical techniques using a combination of geography and
marketing enables a gain for retailers to reduce the risk of error in choosing new
points.
Descrição | Arquivo |
COVER, THANKS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY, LISTS, EPIGRAPH | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES, APPENDICE |