$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: INFLUENCE OF RELIGIOUS NETWORKS IN ACCESSING AND REMAINING IN PUBLIC SCHOOLS WITH GOOD SCHOOL RESULTS
Autor: MARIA ELIZABETE NEVES RAMOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  CYNTHIA PAES DE CARVALHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 24072
Catalogação:  13/02/2015 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24072@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=24072@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.24072

Resumo:
This research examined how participation in certain religious network can be a relevant factor to ensure access and retention in school units with good results in external evaluations. The goals were to identify possible influences of religious networks into the familys strategies of choosing the educational establishment and to verify in which level the family practices related to a successful education of the children are related to the participation of the respective families in these networks. Quantitative analysis was performed based on national data of public domain provided every two years about school performance on the municipal schools, in particular those of a very diverse set of neighborhoods and schools in the northern and southern areas of the city of Rio de Janeiro. Since then, four schools, which offer the 5th year of elementary school, were selected according to their performance (results in IDEB). A profile of these school units was charted through interviews with administrators and teachers in order to complement the quantitative research with an analysis of the perceptions of school stakeholders on this issue. From interviews with the students families and data records of the school enrollment, provided by the Municipal Secretariat of Education of the City of Rio de Janeiro, it was possible to build up a profile of the families whose children are attended by these schools, investigating possible correlations among school flow, family practices and religious affiliation. The consolidation of the data obtained in these studied schools indicated that the concentration of students in the same religion in units with good results in external evaluations is strongly associated with socioeconomic status and type of family arrangement.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui