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Título: AIRCRAFT STABILITY AND CONTROL ANALYSIS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: RAFAEL BASILIO CHAVES

Colaborador(es):  MAURO SPERANZA NETO - Orientador
Número do Conteúdo: 23190
Catalogação:  07/07/2014 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES

Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=23190@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.23190

Resumo:
Many of the parameters of an airplane design are empirical and based on accumulated knowledge. Some others are acquired using CFD or another finite element analysis software. The experimental data has a strong influence in an aircraft design. Stability and control analysis is an important discipline to consider when designing an aircraft. An appropriate analysis can overcome deficiencies enforced by others disciplines, such as aerodynamics and loads. The efficiency of the control surfaces can also be maximized by a proper analysis. In this work, all the requirements of static and dynamic aircraft stability will be analyzed. This two topics are divided into longitudinal, lateral and directional modes. Another important element in stability analysis is the static margin for free and fixed stick. This margin in a crucial parameter that determines certain behaviors related to aircraft s maneuverability. This work has the objective to analyze the stability and control of an aircraft designed to compete in SAE Aerodesign Brasil 2013.

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