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Título: CRITICAL DISCOURSE ANALYSIS: REPRESENTATIONS OF WOMEN IN AMERICAN ADVERSTISING FOR COFFEE FROM 1960 TO 2011
Autor: ANELISE PAULINO MACHADO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JULIANA JANDRE BARRETO - ADVISOR
SONIA ZYNGIER - ADVISOR

Nº do Conteudo: 23114
Catalogação:  11/06/2014 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=23114@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.23114

Resumo:
Research has shown that advertisements may reveal the ideology of the society from which they stem. This study looks into fifteen advertisements of an American coffee brand from different decades. The analysis is grounded on Schultz and Barnes’s (1994) approach to ads. In addition, Fairclough’s (1995) description of critical discourse (CDA) is used to understand how women have been portrayed in these ads. The theoretical support also draws from Rapaille’s theory of Culture Code (2006). Each decade is described and the way women are portrayed is seen through the ads selected. The study concludes that language and ideology are deeply intertwined.

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