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Coleção Digital

Avançada


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Título: FALSE ONLINE PRACTICES
Autor: MARIA LACERDA DE MENEZES SAPIR
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  DANIEL KAMLOT - ADVISOR
Nº do Conteudo: 22759
Catalogação:  25/03/2014 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=22759@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=22759@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.22759

Resumo:
The main goal of this paper is to find if the Brazilian consumer is cautious and feels prepared to surf the web and consume in a digital environment without falling victim to devious online practices. Also, to determine of said consumer is able to recognize and identify these practices as such. In order to achieve such goal, a website was developed, simulating a brief online shopping experience, in which standard internet deceitful practices were included. Then, after the simulation, subjects were asked to fill out a survey, in which it was attempted to identify how the consumer feels towards online transactions and if they perceived deceitfulness in any of the items described. It was concluded that the Brazilian consumer surfs the web and consumes online with ease, being able to fully identify attempts of deception.

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