As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital
Título: ENGLISH AND ENGLISHES: A PRELIMINARY STUDY OF THE BRAZILIAN NONNATIVE SPEAKERS EFFECT UPON STANDARD ENGLISH Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): WILSON MALAFAIA PEIXOTO
Colaborador(es): BARBARA JANE WILCOX HEMAIS - Orientador
Número do Conteúdo: 21513
Catalogação: 17/04/2013 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21513@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21513
Resumo:
Título: ENGLISH AND ENGLISHES: A PRELIMINARY STUDY OF THE BRAZILIAN NONNATIVE SPEAKERS EFFECT UPON STANDARD ENGLISH Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): WILSON MALAFAIA PEIXOTO
Colaborador(es): BARBARA JANE WILCOX HEMAIS - Orientador
Número do Conteúdo: 21513
Catalogação: 17/04/2013 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: SPECIALIZATION MONOGRAPH
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21513@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21513
Resumo:
A constant debate that surrounds the English teaching area is related to the massive
production of nonstandard forms that naturally emerge in nonnative populations. English
teachers are commonly served with two opposite views: on one hand, the prescriptive view
advocates on the maintenance of Standard forms, whereas on the other hand, a descriptive
view defends the importance and the legitimacy of the language produced by nonnative
population. This debate poses a complex puzzle to English teachers, considering the spread
of communicative methods in language education, where teachers are encouraged to
present students with real language. The question of whether the nonnative language
production should be seen as real language, a language in its own rights, remains
unanswered.
In light of such considerations this study aims at analyzing two aspects of the
English language produced in Brazil: the first is related to linguistic uniformity, that is,
whether or not the English produced by Brazilian speakers has notably common traits that
would facilitate its acceptance as a separate variation. The second is concerned with the
identification of influence that this variation may cause on native speakers of English,
adding, this way, a new variable to the discussion of nonnative English recognition. As a
consequence, this study has investigated the speech of eight native speakers of English who
have been interacting with Brazilian speakers of English as a foreign language, in order to
identify traits of language variation in the former’s speech.
Not surprisingly, the majority of the interviewees have reported on identifying traits
in their use of English which were not present before the mentioned interactions, although
some of them have also reported on the influence of Brazilian Portuguese. In light of these
results we have briefly proposed a discussion on the contemporary role of nonnative
speakers of English in a global scenario, as well as on the complex role of contemporary
nonnative teachers of English as error mediators, being responsible, on one hand, for the
presentation of the Standard forms, and on the other hand for the valorization of the
regional and cultural variations which are created by the new English users.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |