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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE SOCIAL EDUCATIONAL APPROACH AND THE ISSUE OF MISMATCH BETWEEN POLICY AND PRACTICE IN THE IMPLEMENTATION OF THE RIGHTS OF ADOLESCENTS WITH MENTAL IMPAIRMENTS Autor: MARA CRISTINA FERNANDES BARBOSA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
IRENE RIZZINI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 21142
Catalogação: 07/02/2013 Liberação: 07/03/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21142@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21142@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21142
Resumo:
Título: THE SOCIAL EDUCATIONAL APPROACH AND THE ISSUE OF MISMATCH BETWEEN POLICY AND PRACTICE IN THE IMPLEMENTATION OF THE RIGHTS OF ADOLESCENTS WITH MENTAL IMPAIRMENTS Autor: MARA CRISTINA FERNANDES BARBOSA
Nº do Conteudo: 21142
Catalogação: 07/02/2013 Liberação: 07/03/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21142@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=21142@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.21142
Resumo:
This study is a reflection on the challenges for the realization of the rights
contained in public policy aimed at adolescents who have mental impairments, and
which are under socio-in open (probation and community service) as opposed to that
regulates the National Socio-Educational Services. Retrieves the beginning of the
process of municipalization of childcare in the open environment, in a given area in
the northern city of Rio de Janeiro and reflects on the social support of adolescents
under social assistance. It was the basis for analysis of the paradigm shift to social
educational approach and consolidation of the Child and Adolescent Statute
highlighting the construction of a practice of monitoring and implementing actions of
intersectorial and interdisciplinary care in adolescents.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |