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Título: USING QUEUEING THEORY ON CONTAINER TERMINALS ROAD ACCESS
Autor: GUILHERME LOYOLA CAMPOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE EUGENIO LEAL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 20757
Catalogação:  28/11/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20757@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20757@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20757

Resumo:
The main reason for this work is to fit container terminal road access service on acceptable level of service and help to solve the paradigm of inefficiency that follows these institutions. This paper presents a study about Queueing Theory and a case with container terminal road access. In this way it will be possible to calculate the actual performance for the present demand and service level, then project the future performance. First will be defined the actual characteristics such as service rate, arrival rate, server numbers and service level. Then, it will be possible to define the number of servers needed to achieve desirable service of level, based on demand forecast and service level improvements.

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