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Título: PRÊT-À-PORTER, PRÊT-À-CLIQUER: A STUDY OF ONLINE CONSUMPTION AMONG YOUNG WOMEN FROM RIO DE JANEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): DIANA CERVA DE BOTTON

Colaborador(es):  ANGELA MARIA CAVALCANTI DA ROCHA - Orientador
EVERARDO PEREIRA GUIMARAES ROCHA - Coorientador
Número do Conteúdo: 20475
Catalogação:  27/09/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20475@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20475@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20475

Resumo:
This exploratory study aims to analyse the online consumption dynamics of a group formed by young women from Rio de Janeiro, Brazil. The main goal is to understand the relevance of the virtual world and how it influences the online purchase behavior of this group. The study focuses on the importance of the internet as a searching tool and also its pros and cons in the fashion market, traditionally known by the need of consumer s physical presence during the sales activity in order to influence his/her buying decisions. By constructing the profile of the group and mapping its personal values, this study makes a parallel between the online consumption of fashion goods and the traditional in-store purchasing activity, pointing out differences and similarities in between these two businesses. Finally, this study also has the objective of ranking the most important elements that should be present in the online channel in order to construct an effective sales platform. The results of this study may be useful to firms that sell or intend to sell fashion products using online sales.

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