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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HUMOR IN ADVERTISING: RECALL, ATTITUDE AND AFFECTION Autor: DANIEL KAMLOT
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ANDRE LACOMBE PENNA DA ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 2041
Catalogação: 23/10/2001 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2041@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2041@2
Referência [es]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2041@4
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.2041
Resumo:
Formato DC | MARC |
Título: HUMOR IN ADVERTISING: RECALL, ATTITUDE AND AFFECTION Autor: DANIEL KAMLOT
Nº do Conteudo: 2041
Catalogação: 23/10/2001 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2041@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2041@2
Referência [es]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=2041@4
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.2041
Resumo:
Presently, we can notice the sprouting of many products and
brands, in many sectors of the market. This hard
competition leads firms to develop new communication
strategies to make the public remember the advertised
products and brands. One of the most used tools in
advertising is humor and, in this work, we will examine and
analyze the characteristics of this option, aiming at
retaining the attention of the people to whom the
advertising is addressed.It is noticed that products and
brands advertised using humor have higher recall in
television, but this doesn`t occur in print media. The
proportion of advertisements correctly remembered is also
higher when humor is present. It is also noticed that the
majority of people prefer advertisings with humor than the
ones without it, but people don`t change their attitudes
because of the presence of humor, i.e., humor is not
responsible for increasing the interest of the public for
the advertised product.