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Coleção Digital

Avançada


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Título: NUMERICAL SIMULATION OF A TWO-STROKE ENGINE
Autor: MARCIO DE CASTRO GOUVEIA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE ALBERTO DOS REIS PARISE - ADVISOR
ANGELA OURIVIO NIECKELE - ADVISOR

Nº do Conteudo: 20386
Catalogação:  18/09/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20386@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20386@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20386

Resumo:
A numerical simulation of the scavenging process in a two-stroke flat-piston model engine has been developed. Air enterns the cylinder circunferentially , inducing a 3-D turbulent swirling flow. The problem was modeled as a steady state axi-symetric flow through a cylinder with uniform wall temperature. The steady state regime was simulated by assuming the piston head fized at the bottom dead center. The calculation was performed employing the K-E model of turbulence. A comparison of the results obtained for the flow field with available experimental data showed very good agreement, and a comparison with available numerical solution revealed superior results. The effect of the Reynolds number, the inlet port angles, and engine geometry on the flow and heat transfer characteristics were investigated. It can be conclude that main parameters for the scavenging process are the Reynolds number, aspect ratio and type of the outflow exit.

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