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Avançada


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Título: GRAPHIC DESIGN IN MEDIA ACTIVISM: FROM ADVERTISING TO ADBUSTI
Autor: CARLA ANDRADE MARQUES DE OLIVEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  VERA LUCIA MOREIRA DOS SANTOS NOJIMA - ADVISOR
LICINIO NASCIMENTO DE ALMEIDA JUNIOR - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 20233
Catalogação:  16/08/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20233@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=20233@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.20233

Resumo:
The overwhelming and undeniable relevance of advertising for the consumer society gives rise to the adbusting, a new movement of criticism of the deafening fallacies of everyday imagery. Bred within the dissatisfaction with the supremacy of advertising, the adbusting reignites the ethical and ideological debate towards the persuasive power of images. To broaden the knowledge about this peculiar manifestation, we analyze its origins, graphic resources and discuss relevant issues between commercial Design and social responsibility particularly because of its intrinsic linked roots with the emergence of adbusting. Through the use of Semiotics and Graphic Design Rhetoric, we aim to deepen the understanding of these signs and its persuasive tools as well as assessing how the public reconstructs these messages.

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