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Avançada


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Título: TO WHAT EXTENT A CELEBRITY IMAGE CAN AFFECT A BRAND?: THE CASE STUDY DEVASSA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: MARIELLA LAGE DO PRADO KELLY

Colaborador(es):  ANDRE LACOMBE PENNA DA ROCHA - Orientador
Número do Conteúdo: 19884
Catalogação:  16/07/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19884@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19884@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19884

Resumo:
This study aims to analyze how a celebrity can represent a brand; how to represent the image it wants to pass on to consumers. The case study Devassa with Sandy, as the celebrity chosen to represent the brand, will be used to evaluate which was the consumer’s perception regarding the use of Sandy’s image representing the brand. To achieve this goal, we used literature sources, and a field research. The field research consisted of a survey in the internet to a sample of 122 respondents. The survey consisted of questions referring to the new Devassa campaign and to Sandy as the endorser of the product. Most results indicated an uncertainty about the image of the celebrity chosen to represent the brand.

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