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Coleção Digital

Avançada


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Título: CELEBRITY ENDORSERMENT IN MUSICAL INSTRUMENT MARKET
Autor: LUIS PEDRO CANTELMO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  DANIEL KAMLOT - Orientador
Nº do Conteudo: 19682
Catalogação:  21/06/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19682@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19682@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19682

Resumo:
The present study sought to understand how do the power of famous musical artists in the role of endorsers influences the specialized audience (musicians and music students), and - as examples of endorsers for products of high-involvement - to the lay public, non-specialist. The reviewed literature ranges from the traditional theories about marketing, branding, consumer behavior and mass communications to an anthropological approach on celebrities, in order to contextualize the study. Two different and independent surveys were applied, both of which showed signs that famous artists are able to draw attention to their ads and the products being advertised, but only proven successful in persuading the final consumer (either layman or musician) when recognized as opinion leaders, and therefore experts.

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