$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: CHILDREN, ADULTS AND THE INTERACTIONS AT SCHOOL: ENCOUNTERS IN EVERYDAY LIFE
Autor: GISELLE REZNIK WAJSBROT ZLOT
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  SONIA KRAMER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 19624
Catalogação:  12/06/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19624@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19624@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19624

Resumo:
This dissertation, performed in a private school in the municipality of Rio de Janeiro, aims to study the interactions between subjects, both adults and children, in the classroom and at school. The interactions among themselves and with the knowledge were prioritized in the study, in order to know/understand, from practice, if spaces and collaboration routines are built or not. To this end, the research was qualitative, having, as its methodology, the observation (using field notes) in two classrooms and at the school, informal conversations with adults and interviews with the management, as well as analysis of school documents. The understandings and interactions biases, having collaboration as backdrop, showed and suggested analysis categories exploited in this work. The authors that were used as main reference were Mikhail Bakhtin, Lev Vigotski, childhood sociologists such as William Corsaro, and other childhood and interactions thinkers. In chapter one the idea is to present the proposed study object, in a dialogue with the researcher’s trajectory. This chapter discusses from the theoretical formulation of the issues till the field entry, as well as the research strategies. Chapter two presents the theoretical foundations that supports the research and the interlocution with the field and with the subjects, as well as the analysis that were being built. Chapter three proposes an approach with respect to interactions in school that were analyzed by the researcher as aspects that build a conception axis, of school objectives and practices. In the final considerations are taken up the established meanings for the interactions and collaboration, that make possible to think about the interactions in schools. The child s perspective as a historical and social subject, that produces culture at the same time that is inserted in it, brought the child to the center of the research and to the analyses.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
INTRODUCTION  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
REFERENCES, APPENDICES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui