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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: MOBILE PHONE AS AN ADVERTISING TOOL: FACTORS THAT AFFECT THE ACCEPTANCE OF SMS ADVERTISING BY USERS Autor: MARCEL CORREIA DE LIMA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS FERNANDO HOR MEYLL ALVARES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 19199
Catalogação: 27/02/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19199@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19199@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19199
Resumo:
Título: MOBILE PHONE AS AN ADVERTISING TOOL: FACTORS THAT AFFECT THE ACCEPTANCE OF SMS ADVERTISING BY USERS Autor: MARCEL CORREIA DE LIMA
Nº do Conteudo: 19199
Catalogação: 27/02/2012 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19199@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19199@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19199
Resumo:
In the world, there are today six billion mobile telephone lines; with about
220 million in Brazil. Besides the constant technological development of the
sector, these numbers have aroused the interest of professionals and scholars to
mobile phone use as a tool to advertise and sell products and services (mobile
advertising and mobile marketing). However, factors that would lead consumers
to accept mobile devices as promotional media are not yet fully understood. This
study sought to unveil some stimuli and barriers to access of consumers to ads by
text messages sent from mobile phones (SMS). Based on the model developed by
Bauer et al. (2005), a survey on probabilistic sample of students from an
educational institution of basic education in the cities of Rio de Janeiro and
Niterói was conducted. The results show evidence that the proposed model,
despite the concern perceived by users on the invasion of privacy, it is appropriate
to understand the propensity to accept ads by text messages.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 |