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Título: MOBILE PHONE AS AN ADVERTISING TOOL: FACTORS THAT AFFECT THE ACCEPTANCE OF SMS ADVERTISING BY USERS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): MARCEL CORREIA DE LIMA

Colaborador(es):  LUIS FERNANDO HOR MEYLL ALVARES - Orientador
Número do Conteúdo: 19199
Catalogação:  27/02/2012 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19199@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=19199@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.19199

Resumo:
In the world, there are today six billion mobile telephone lines; with about 220 million in Brazil. Besides the constant technological development of the sector, these numbers have aroused the interest of professionals and scholars to mobile phone use as a tool to advertise and sell products and services (mobile advertising and mobile marketing). However, factors that would lead consumers to accept mobile devices as promotional media are not yet fully understood. This study sought to unveil some stimuli and barriers to access of consumers to ads by text messages sent from mobile phones (SMS). Based on the model developed by Bauer et al. (2005), a survey on probabilistic sample of students from an educational institution of basic education in the cities of Rio de Janeiro and Niterói was conducted. The results show evidence that the proposed model, despite the concern perceived by users on the invasion of privacy, it is appropriate to understand the propensity to accept ads by text messages.

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