$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: TEACHING QUALITY IN TWO PUBLIC SCHOOLS IN THE CITY OF RIO DE JANEIRO: WHAT MAKES THE DIFFERENCE?
Autor: ANDRÉIA MARTINS DE OLIVEIRA SANTO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ZAIA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 18431
Catalogação:  06/10/2011 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18431@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18431@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.18431

Resumo:
The research is part of the investigation Institutional Contexts and the Construction of Quality Teaching in Basic Education organized by SOCED – Group Research in Sociology Sociology of Education of PUC - Rio that aims at making a comparative study between two public schools in the city of Rio de Janeiro, one of them showed results above the Municipal average of the standard grade on the Prova Brasil of 2005 and 2007, done by 9th-grade students and the other showed results below that average. The analysis of the empirical material (SOCED Survey) made up of questionaires answered by students’ parents, students and teachers from both schools; field records and interviews with members of the school administrations enabled us to observe some organizational and sociopedagogical features of the two schools which could point out pertinent elements for the understanding of the difference in the students’ performances on their official evaluations in both schools. In order to understand the possible causes of that difference, the investigation could draw up each school’s profile, considering the organizational structure of the school regarding the teachers and the school’s administration; draw up the socialdemographic profiles of the educational agents; besides locating the schools in the organizational structure of public schools in the city of Rio de Janeiro. The pedagogical practice of each school, the family-school relationship and the relationship established with the political power were also elements that arose from the analysis, considering the geographical location of the two schools, both located in northern zone of Rio de Janeiro; however, one located in a slum area, Complexo da Maré, and the other located in Bonsucesso, an important commercial borough of the city.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui