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Título: BETWEEN WORLDS: AN ANALYSIS OF THE DESIGN OF ALTERNATE REALITY GAMES
Autor: RIAN OLIVEIRA REZENDE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  NILTON GONCALVES GAMBA JUNIOR - ADVISOR
ELIANE BETTOCCHI GODINHO - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 18424
Catalogação:  05/10/2011 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18424@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=18424@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.18424

Resumo:
This study proposes to analyze the narrative and design of Alternate Reality Games (ARGs). The narrative analysis was based on the use of supports and its contribution to the fields of design and education. In this study, I sought to explain how the ARG was structured by the use of the supports, as well as the communication channels used by the game designers to interact with the players and how they stimulated the communication between participants. Also, I sought to perceive how the development of this communication structure occurred and if these established channels inspired the interactivity, and in what way these could be advantageous in the development of more interactive ludic architectures.

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