$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE PLACE OF RESEARCH ON TEACHER EDUCATION IN SCIENCES
Autor: SUED SILVA DE OLIVEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MENGA LUDKE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 17423
Catalogação:  06/05/2011 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17423@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=17423@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.17423

Resumo:
The present study discusses the place of research in the initial education of science teachers. The issue is analyzed in two levels: the first verifies how research is treated in the Biological Sciences major at Universidade Federal do Pará (UFPA) from its curriculum reformulation in 2000. For this purpose, a documental analysis and inquiries with professors and students from the course are used. The second level analyzes some scholars’ thoughts in the Education in Sciences field in Brazil about the importance of research in the future science teachers’ education. The study aims to confront ideas based on the literature about the issue and on the practice in a teacher education major as well as ideas from researchers on science teaching in the country. The theories that guide the study are related to the reflexive teaching practice paradigm. The collected data in the two levels of investigation show research as important to understand the future teachers’ knowledge production process. The collected information also demonstrated that there is still a certain uncertainty about the role oh research in the education of future science education. The curriculum project analysis and the teachers’ speeches showed a major concern with teachers’ preparation for research in the Biological Sciences area. The thought of the majority of the scholars considered that the future teacher should have an adequate preparation in different kinds of researches, especially those related to the school context. The study noticed the necessity of overcoming the dichotomy between the scientific and the education research.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui