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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: BNDES: THE CUSTOMER RELATIONSHIP CYCLE Autor: RUY SIQUEIRA GOMES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16946
Catalogação: 23/02/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16946@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16946@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16946
Resumo:
Título: BNDES: THE CUSTOMER RELATIONSHIP CYCLE Autor: RUY SIQUEIRA GOMES
Nº do Conteudo: 16946
Catalogação: 23/02/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16946@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16946@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16946
Resumo:
Since 1952, BNDES has been the leading provider of long-term funding for
investments in the Brazilian economy, with the objective of promoting the
country’s development. To maximize these effects, it is essential for the bank to
manage relationships with the customers that will carry out the selected projects.
This study aims to analyze the customer relationship cycle in BNDES, comparing
the bank’s practices with the insights provided by the Relationship Marketing
Theory. For this analysis, a qualitative research was conducted, by means of
interviews with thirteen BNDES executives. These interviews were recorded,
compiled and analyzed, allowing the identification of the main issues related to
the bank s relationship with customers. Finally, these issues were distributed by
the relationship cycle model proposed by Stone, Woodcock and Machtynger
(2001) and confronted with the insights provided by the Relationship Marketing
Theory. The analysis revealed the gaps between the relationship practices in
BNDES and the concepts advocated by Relationship Marketing Theory and also
identified the main reasons for their existence.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 |