$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: JOB SATISFACTION AND MOTIVATION: AN STUDY AMONG INFORMATION TECHNOLOGY PROFESSIONALS
Autor: JULIA REGINA BRITO C CAMPELLO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ANA HELOISA DA COSTA LEMOS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16907
Catalogação:  22/02/2011 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16907@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16907@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16907

Resumo:
The relationship among individual and the organization has always been object of research in the literature, in which the question most frequently raised concerns the problem of how individuals can be encouraged to better perform their activities. The motivation, job satisfaction and dissatisfaction at work have been the subject of theoretical studies and research of the most varied currents over the twentieth century. Know what motivates you, what meets the worker helps to outline the policies and best practices to be adopted in order to improve their professional performance and, consequently, organizational performance. In recent years, while the prevailing discourse on flexibility and speed, the Information Technology professional has evolved and gained momentum in the marketplace. Thus, modern organizations are increasingly dependent on information technology (IT). However, the massification of microcomputer, including household, has altered the labor market. In consequence of this mass, the area of IT is no longer part of the core business of organizations, leaving a strategic position to an operational position, becoming a support area and support for organizations. The professionals who were once highly valued and had a distinguished professional qualification, have lost bargaining power, and as a direct consequence, the low valuation of this professional. In this context, this study aims to analyze motivation and job satisfaction of IT professionals with the organizations in which they operate. To this end, a quantitative survey was performed with systems analysts in the sector of Information Technology from a public company. In the survey, the issue of motivation and job satisfaction was analyzed, since the understanding of its foundations can facilitate a better understanding of implicit agreements employee-employer relationship, thus allowing an analysis of the relationship between employees and ambience. The results show the perception of IT professionals regarding the factors that impact their motivation and job satisfaction. This information can be useful for managers to work motivation and job satisfaction, reduce turnover, increase the success of projects and improve customer satisfaction.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui