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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: AN APPLICATION OF REAL OPTIONS THEORY TO THE HIGH SPEED RAIL BETWEEN RIO DE JANEIRO AND CAMPINAS Autor: ANA CAROLINA KANEMARU LOPES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIZ EDUARDO TEIXEIRA BRANDAO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16722
Catalogação: 11/01/2011 Liberação: 11/01/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16722@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16722@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16722
Resumo:
Título: AN APPLICATION OF REAL OPTIONS THEORY TO THE HIGH SPEED RAIL BETWEEN RIO DE JANEIRO AND CAMPINAS Autor: ANA CAROLINA KANEMARU LOPES
Nº do Conteudo: 16722
Catalogação: 11/01/2011 Liberação: 11/01/2011 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16722@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16722@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16722
Resumo:
The high speed rail between Rio de Janeiro and Campinas will be auctioned
in 2010 as a concession for a 40 year period. The project has an estimated total
investment of R$34.6bi, of which R$7bi consists of private equity. However,
being a greenfield railway, the project presents high uncertainty regarding future
traffic, possibly compromising its economic feasibility and discouraging the
private sector’s participation. Although the NPV of the project for the stakeholder
is a positive R$49mi, it is estimated that there is a 50.8% probability of it being
negative, which represents a significant risk for the private investor. One way to
increase the project’s attractiveness is through minimum revenue government
guarantees, where a demand floor for each year is established according to a
percentage of projected demand within the legal framework of a Public-Private
Partnership (PPP). This dissertation applies Real Options Theory to value the
project assuming such government guarantee. It is shown that a 60% guarantee
reduces the risk of investor loss from 50.8% to 33.2%, contributing to the
economic and financial feasibility of the project. Furthermore, increasing levels of
guarantees have a higher impact on risk and also imply higher costs for the
government.