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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: IMPLEMENTING A PROJECT OF ENGLISH TEACHING IN MUNICIPAL SCHOOL OF RIO DE JANEIRO: VOICES AND DISCOURSES IN COUNTERPOINT Autor: WENDELL DOS SANTOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARIA DAS GRACAS DIAS PEREIRA - ADVISOR
INES KAYON DE MILLER - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 16477
Catalogação: 18/10/2010 Liberação: 18/10/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16477@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16477@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16477
Resumo:
Título: IMPLEMENTING A PROJECT OF ENGLISH TEACHING IN MUNICIPAL SCHOOL OF RIO DE JANEIRO: VOICES AND DISCOURSES IN COUNTERPOINT Autor: WENDELL DOS SANTOS
INES KAYON DE MILLER - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 16477
Catalogação: 18/10/2010 Liberação: 18/10/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16477@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16477@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16477
Resumo:
This study focuses on the implementation of an English course in public schools
in Rio de Janeiro municipality by means of an agreement between Rio de Janeiro City
Hall and a language school. The study aims to analyze different views the private and the
public sectors may hold in relation to this project. The theoretical framework is based on
three discourse approaches: the socio-discursive, the interactional and the ideological.
The data are analysed according to the Bakhtinian dialogism, the polifony in Ducrot, the
notion of footing in Goffman, and the Foucaultian discourse perspective. The corpus of
this qualitative-interpretative research includes the Documents of the Contract, individual
and focal group interviews with both students and the representatives of the language
school. The analysis of the data reveals voices in dissonance. The voice form the private
institution appraises the project positively. It advocates the social responsibility issue
towards the unprivileged children and the communicative approach for foreign language
teaching. Voices from the public sector, however, hesitate between the constraints faced
during the project implementation and the responsibilities of the participants involved in
the project. In addition, voices from the private and the public sectors seem to dissonate
especially in relation to the unprivileged children and the selection criteria to include
them in the course. The relevance of this work lies on the possibility to raise issues and
foster further discussion upon English language teaching within a municipal public school
context, which is seen here as a hybrid locus of voices and discourses between the public
and the private sectors.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
CHAPTER 8 |