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Título: CONSUMPTION AND PUBLICITY: LOCAL APPROPRIATION AND GLOBAL MESSAGE
Autor: MARIA ALICE DE FARIA NOGUEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  EVERARDO PEREIRA GUIMARAES ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16030
Catalogação:  28/07/2010 Liberação: 28/07/2010 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16030@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16030@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16030

Resumo:
This work analyzes the importance of local culture in the appropriation of global advertising campaigns and the way message is received within new world cultural references. The topic is discussed within the framework of a historical view of consumption and the analysis of advertising as a tool to affirm cultural values by means of campaigns for acquisition, ownership and use of goods. In order to carry out the work, we focused on authors, in the field of social sciences and communication, who saw the changes on patterns of consumption as important to the understanding of people and his/her social practices in contemporary culture. The global campaign Live the Coca-Cola side of life was used as a case study.

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