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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: GRAINS SIMULATION ON GPU Autor: LEONARDO SEPERUELO DUARTE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
WALDEMAR CELES FILHO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 16008
Catalogação: 28/07/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16008@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16008@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16008
Resumo:
Título: GRAINS SIMULATION ON GPU Autor: LEONARDO SEPERUELO DUARTE
Nº do Conteudo: 16008
Catalogação: 28/07/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16008@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=16008@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.16008
Resumo:
The purpose of this work is to make possible and speed up a grain system
simulation implemented entirely on GPU, using the Discrete Element Method
(DEM). The goal of implementing all the system on GPU is to avoid the cost of
data transfer between the graphics hardware and the CPU. The proposed system
simulate particles of different diameters, with collision treatment between particles
and between particles and the environment. The Discrete Element Method consider
normal forces and tangential forces applied on the particles. Parallel algorithms
were designed to construct and storage the tangential forces history present in each
contact between particles. Two ideas for the construction of the regular grid of cells
are proposed and compared to perform the collision detection. The first one is very
efficient to particles with fixed radius, while the second one shows more scalability
in models with radius variation. The system consists of several algorithms running
in threads, responsible for each step of the simulation. The results of the simulation
were validated with the commercial program called PFC3D. The GPU particle
system can be up to 10 times faster then the commercial program.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
REFERENCES |