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Coleção Digital
Título: NUMERICAL SIMULATION OF DUAL-FUEL DIESEL-NATURAL GAS ENGINES Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor: FELIPE LEAL DA COSTA MOUTELLA
Colaborador(es): SERGIO LEAL BRAGA - Orientador
ANTOINE ALBRETCH - Coorientador
Número do Conteúdo: 15407
Catalogação: 22/03/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15407@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15407@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.15407
Resumo:
Título: NUMERICAL SIMULATION OF DUAL-FUEL DIESEL-NATURAL GAS ENGINES Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor: FELIPE LEAL DA COSTA MOUTELLA
Colaborador(es): SERGIO LEAL BRAGA - Orientador
ANTOINE ALBRETCH - Coorientador
Número do Conteúdo: 15407
Catalogação: 22/03/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15407@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15407@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.15407
Resumo:
The adaptation of a numerical simulator for the dual fuel Diesel-gas
combustion in compression ignition engines was accomplished. The referred
source code has been developed for the past years by the IFP, and a modification
of its auto-ignition model was concluded during this study. The various steps
needed for this adaptation are presented. All hypotheses were numerically verified
when possible. A relation between auto-ignition quality and the combination of
the octane numbers of Diesel and natural gas is proposed. A comprehensive
reaction rates database required by the model was constructed. Finally, a
qualitative analysis of dual fuel simulations in a Diesel engine was conducted.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES |