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Título: THE COUTO FERRAZ REFORM AND THE ESTABLISHMENT OF A DIRECTION TO THE PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION IN THE BRAZILIAN EMPIRE
Autor: VINICIUS LIORDE PONTES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA ELISA NORONHA DE SA MADER - ADVISOR
Nº do Conteudo: 15106
Catalogação:  02/02/2010 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15106@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=15106@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.15106

Resumo:
The standing work exams the initial motivations and results of the Couto Ferraz Reform, understood as the first official effort of systematization and control of the primary and secondary education in the Brazilian Empire, since its relation with the conceptions engendered by the well-kwon good society about this theme. This study examined the public policies of education part on the building process of the imperial State and of the constitution and expansion of the seigniorial class, and of the arguments produced as answers to the rules imposed to the initiatives of regulation and inspection of the public and private education practices.

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