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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: CHILD AND SLAVE LABOR ACCUSATIONS VERSUS CONSUMER PERCEPTION: THE NIKES CASE Autor: THIAGO HABIB TOLEDO DE CARVALHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
DANIEL KAMLOT - ADVISOR
Nº do Conteudo: 14946
Catalogação: 14/01/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14946@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14946@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14946
Resumo:
Título: CHILD AND SLAVE LABOR ACCUSATIONS VERSUS CONSUMER PERCEPTION: THE NIKES CASE Autor: THIAGO HABIB TOLEDO DE CARVALHO
Nº do Conteudo: 14946
Catalogação: 14/01/2010 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: SENIOR PROJECT
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14946@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14946@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14946
Resumo:
After being consolidated in the international market due to product quality, as
well as design and performance, doubts about Nike s labor practices arose in
1995 when accusations about the use of child and slave labor in Nike´s
production facilities in Asia were released.
Based on this fact, a survey has been distributed to Brazilians and international
Nike consumers in order to identify whether or not the legitimacy of the accusations
would affect the buying process and the image
of the company by local and international consumers.
Furthermore, in order to evaluate the differences of various consumer
perceptions of socially responsible companies, measurements and analysis was
conducted based on the surveys that were previously distributed.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |