$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC|



Título: MEANINGS OF NEW LUXURY: A STUDY ABOUT THE BRAND NESPRESSO AND ITS CONSUMERS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): MARCELA MARIA GALLINAL CUENCA

Colaborador(es):  MARIE AGNES CHAUVEL - Orientador
Número do Conteúdo: 14754
Catalogação:  04/01/2010 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14754@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14754@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14754

Resumo:
Over the last two decades the luxury market has undergone a major transformation. In particular, we have witnessed the emergence of a so-called new luxury market by the authors. This new market comprises the masstige movement, which designates the initiatives taken by some mass production companies to try to reach demanding high-income customers by offering them more sophisticated products (COSTA, 2008). This is a promising market in terms of profitability, and is also a very challenging. It seeks to combine the characteristics of luxury brands and products with mass production, which is unusual in the luxury market. The new luxury requires a strong understanding of customers’ behavior and their purchase motivations (SILVERSTEIN e FISKE, 2003). An analysis of the strategy adopted by the Nespresso brand, launched by Nestlé in 1976, which is well-positioned in the luxury market and representative of the masstige trend, is carried out in the present research. Its main purpose is to shed light on the perceptions and motivations of ‘new luxury’ consumers, by investigating customers of the Nespresso brand, their definitions of brand value and their concept of luxury. Thus, a description of the Nespresso case based on documental research, and a qualitative research based on in-depth interviews with brand consumers were carried out. The results present a comparative analysis between the values associated to the Nespresso brand and those associated to the concept of luxury. From the market view, they can contribute to Nespresso management as well as to the management of other brands inserted in the masstige movement. From a theoretical view, they bring insights on the meaning of luxury and its relationships with the offers of the companies in this segment.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui