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Coleção Digital
Título: SOLUTIONS OF OPTIMIZATION OF THE ENERGY EFFICIENCY OF A RAILROAD OF LOAD: THE CASE OF ESTRADA DE FERRO CARAJÁS Autor: OLYNTHO CARMO PEREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
JOSE EUGENIO LEAL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 14568
Catalogação: 06/11/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14568@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14568@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14568
Resumo:
Título: SOLUTIONS OF OPTIMIZATION OF THE ENERGY EFFICIENCY OF A RAILROAD OF LOAD: THE CASE OF ESTRADA DE FERRO CARAJÁS Autor: OLYNTHO CARMO PEREIRA
Nº do Conteudo: 14568
Catalogação: 06/11/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14568@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14568@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14568
Resumo:
The energy efficiency represents the oil consumption diesel of the
locomotives multiplied by the load carried and the distance from one determined
stretch. This is a subject little searched in the practical railroad, however is a
subject of extreme importance. To improve the energy efficiency, actions can be
taken in some levels: operational, technological, maintenance, act of receiving,
control and supplying. This research analyzes the factors that influences the oil
consumption diesel and the actions taken to minimize the consumption and to
improve the pointer of energy efficiency and the results reached for such measures
had been considered satisfactory implying in economy in the fuel consumption for
2007 and 2008 (until September, 2008). Considering the future, a comparative
analysis was carried through enters the models of train with 330 wagons, the
TD2B train implanted in 100% of the EFC in May, 2008 and TD3B train in
experimental phase since August, 2008. This comparison informed a better
efficiency to the fuel consumption for the TD3B train. Finally, a prognostic for
the pointer of energy efficiency with TD3B trains in 100% of the railway (forecast
for January of 2009) and the value of energy efficiency pointer diminishes of
current 1.51 L/KTKB for 1,49 L/KTKB.