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Coleção Digital
Título: SIMULATION OF THERMAL EFFICIENCY AT TWO STROKES PROPULSION ENGINES UNDER TRANSIENT TORQUE Autor: ARTHUR ANDRE LETO BARRETO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LUIS FERNANDO FIGUEIRA DA SILVA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 14547
Catalogação: 04/11/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14547@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14547@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14547
Resumo:
Título: SIMULATION OF THERMAL EFFICIENCY AT TWO STROKES PROPULSION ENGINES UNDER TRANSIENT TORQUE Autor: ARTHUR ANDRE LETO BARRETO
Nº do Conteudo: 14547
Catalogação: 04/11/2009 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14547@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14547@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14547
Resumo:
The marine diesel engine is today’s predominant prime mover for ships
propulsion. For the modern merchant vessels, the arrangement of a single slow
speed turbocharged two stroke diesel engine directly coupled is used. The task
of control these engines are done by speed governors, where a fixed rotational
speed is set. The governor works holding the adjusted value even under
transient loads, moving the fuel pump rack when necessary. When vessel
operates in harsh weather conditions, the propellers may be subjected to large
thrust and torque fluctuations. These fluctuations are generated by the propeller
periodic change of submergence condition which leads to ventilation (air
suction) and partial or full propeller emergence, at same time the rudder action
to keep the route introduce another torque fluctuation. Thus, propulsion
turbocharged two strokes engines runs under transient load could run with low
fuel/air ratio, once the turbocharger can not be able to cover this transient range
with appropriate response time. Some models from literature, like control and
thermodynamics models are examined and adjusted with sub models for
transient torque simulation. One thermodynamic model dotted of sub models for
governor, and transient load is proposed and the thermal efficiency under
transient torque observed. Data from monitored vessel’s engine under
operation, supplied the boundaries conditions to adjust the proposed model.