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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: OPTIMAL TRAJECTORY DEFINITION AND CONTROL FOR A TERRESTRIAL VEHICLE IN A CLOSED TRACK Autor: SERGIO SANTIAGO RIBEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RICARDO TANSCHEIT - ADVISOR
MAURO SPERANZA NETO - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 14545
Catalogação: 04/11/2009 Liberação: 04/11/2009 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14545&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14545&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14545
Resumo:
Título: OPTIMAL TRAJECTORY DEFINITION AND CONTROL FOR A TERRESTRIAL VEHICLE IN A CLOSED TRACK Autor: SERGIO SANTIAGO RIBEIRO
MAURO SPERANZA NETO - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 14545
Catalogação: 04/11/2009 Liberação: 04/11/2009 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14545&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=14545&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.14545
Resumo:
The definition of the minimum time trajectory in a track is not obvious, since
it is directly dependent on the acceleration limits that the vehicle can withstand.
This paper presents an optimization method based on Genetic Algorithms that
identifies the path that a car must follow in order to complete a given circuit in
minimum time. By considering an Oriented Particle model, the method optimizes
the acceleration profiles that drive the vehicle along the trajectory in minimum
time. In addition, a fuzzy controller is designed to emulate the behavior of a
human driver controlling a high speed car along the optimized trajectory. Two
different error generation procedures were tested as controller inputs: the Present
Trajectory Error and the Future-based Trajectory Error (FBTE), which gives
information on the car’s tendency of movement. Results obtained with other
controllers in the same application, such as the PDD, are compared to those
provided by the fuzzy controller fed by the FBTE procedure.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
REFERENCES |