$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC|



Título: COMMUNITY CORPORATE SOCIAL MARKETING: A STUDY ON THE INTEGRATION CENTER OF THE PETROCHEMICAL COMPLEX IN RIO DE JANEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): PAULO ALEXANDRE DA FONSECA MOREIRA

Colaborador(es):  ANDRE LACOMBE PENNA DA ROCHA - Orientador
Número do Conteúdo: 13614
Catalogação:  27/05/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13614@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13614@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13614

Resumo:
Concept social responsibility practiced by companies has gone through paradigms regarding economic-legal, it goes through the ethical-philanthropic set of ideas and having as a highlight point the detachment from proactive social responsibility, incorporated to the corporate decision process and attentive to relationships with stakeholders. Corporate social responsibility it has also become a marketing instrument capable of enabling a differential in the image it projects to its target-audience. The so-called social marketing is used to describe different corporate social initiatives. For the purposes of this paper, the meaning adopted for social marketing focus the influence on the Communitys behavior, aiming at the acceptability of social ideas and its welfare. The Integration Center is development from PETROBRAS which has the purpose of qualifying and empowering workforce in competitive and sustainable bases for the implementation of the Petrochemical Complex in Rio de Janeiro. In order to identify the perception of the surrounding community regarding the brand image committed to the principles of Social Responsibility, an exploratory study has been carried out. The universe is comprised of dwellers from the eleven cities impacted by COMPERJ which have already enrolled in the 2007 selective process to enter CICOMPERJ. The sample established was comprised by those enrolled in the cities of Itaboraí­ and São Gonçalo. The analysis of the information obtained enable for the conclusion that CICOMPERJ influences the communitys behavior in the search for improvement in employment, being considered a Community Corporate Social Marketing initiative. The field survey conducted appointed that CICOMPERJ is realized as a socially responsible project.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui