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Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: CRM SYSTEM: SOFTWARE ENGINEERING STUDY
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: BIANCA VERISSIMO DE FARIAS

Colaborador(es):  JULIO CESAR SAMPAIO DO PRADO LEITE - Orientador
Número do Conteúdo: 13539
Catalogação:  19/05/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13539@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13539@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13539

Resumo:
Knowledge is one of the most precious assets in the modern competitive world. To have a complete and concise database is a great advantage for captivating a client, as some studies shows that to keep a clientis 80% cheaper than acquiring a new one[1]. The central idea of using a CRM system is to gather in one place information on the clients, to know them better, approach them to your company and bring them satisfaction. This sort of system increases the control of the company processes and, by knowing each step of the interaction between your business and your clients, it is possible to create or perfect solutions capable of helping you in an integrated and personalized way, increasing your productivity. CRM is not only as software , but a filosofy. This work consists in a s tudy of software engineering for a CRM system, using TIM Brazil s BI rule as method to require IBM projects. It s objective is to join CRM system s knowledge with EVOTEch s study, and then create a system specification and a prototype program.

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