$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: INTERPERSONAL RELATIONS IN AN ONLINE DISCUSSION FORUM: A SYSTEMIC-FUNCTIONAL PERSPECTIVE ON DISCURSIVE PRACTICES IN DISTANCE LEARNING
Autor: CARMEM DIVA RODRIGUES JORGE WILSON
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUCIA PACHECO DE OLIVEIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 13129
Catalogação:  11/03/2009 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13129@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=13129@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.13129

Resumo:
This research aims at studying the interaction taking place in the online discussion forum of a hybrid English teaching training course, with face-to-face and online components, at a private language teaching institution in Brazil. In order to conduct an investigation into distance learning and social interaction, this study tries to answer two questions: (1) How can interpersonal relationships influence discursive practices in the e-learning context? (2) Bearing in mind distance learning principles, to what extent does the analyzed course reflect the collaborative learning approach? The work was developed following distance learning principles (Burge, 1998; Lévy, 1993; Berge, 1995; Johnson e Johnson, 1994); a theoretical framework based on Systemic-Functional Linguistics (Halliday, 1994; Halliday e Hasan, 1989; Thompson, 2004) and Appraisal Theory (Martin, 2000; Martin e White, 2005; White, 2005). The 90,000-word corpus used for the investigation consists of exchanges between online tutors and course participants (all of them English teachers), working as one whole group or several small groups. Discourse was analyzed with the aid of a concordance software and linguistic appraisal features were identified. Quantitative and qualitative research results point to little interaction in the discussion forum, as well as to the existence of asymmetrical relationships among online tutors and course participants. Both findings demonstrate that this online discussion forum was not an ideal environment for collaborative learning. This research highlights the need for: (1) the identification and creation of online tasks which are more in tune with the collaborative learning concept; (2) a closer relation between theory and practice as far as distance learning is concerned; (3) further investigation and sharing of knowledge on tutors` discourse, so as to create a more inviting environment for collaboration.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui