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Coleção Digital

Avançada


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Título: E-COMMERCE: WHICH FACTORS MOST INFLUENCE CONSUMERS WHEN CHOOSING BETWEEN TRADITIONAL STORES OR VIRTUAL STORES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: VIVIAN SUI CHEN

Colaborador(es):  DANIEL KAMLOT - Orientador
Número do Conteúdo: 12560
Catalogação:  01/12/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12560@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12560@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12560

Resumo:
This paper aims to understand and better evaluate which factors most influence consumers on their decision process when choosing between a purchase on a traditional store or virtual store, considering a purchase of a low, medium or high level of involvement. This study was supported in a literature review in which the following points were analyzed: I) Internet History; II) Internet usage growth in Brazil; III) E-commerce development in Brazil; IV) Different types on companies acting on E-commerce; V) Advantage offered by online services; VI) Brand or company advertisement; VII) Importance of competitive prices; VIII) Security in E-commerce. The study was complemented by a research based on interviews. The data collected helped on better comprehend which factors most influence consumers behavior.

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