$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: PROPOSAL OF LOGISTICS MODEL FROM THE FOOD INDUSTRY TO ATTENDENCE NORTHEAST REGION
Autor: ADIEMIR HORTEGA MEDEIROS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOSE EUGENIO LEAL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12464
Catalogação:  11/11/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12464@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12464@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12464

Resumo:
The distribution of products in the retail segments is, beyond basic process of the business, a strategically process for the positioning of the organizations in a market characterized for the impulsive consumption, that is, it is necessary to be always to the disposal of the consumer and for the lesser available price in the market. To take care of these restrictions one becomes basic an excellent boarding the market under the focus of maximizes of the profit edges and an increasing positioning of sales. Cargill S/A with the vision to gain market of its competitors in the Northeast Region identified the necessity of reduction of prices to the consumer, without harming its edges of profit and increasing the speed of its attendance in the Region. For attendance to these strategically perspectives of the company in relation to the nourishing north-eastern special oil market a Logistic Feasibility study for attendance to the Region was elaborated. The text presents the description of a Feasibility study. Where the objectives are concentrated in: to define the localization of in Center of Distribution through mathematical formularizations, the choice of rendering of logistic services through the use of method AHP and comparative analysis of costs through analytical tool of distribution costs. Also they are presented resulted as: reduction of 9,63% of the cost of distribution of products, reduction of 75,42% of transit time for delivery of products to the final customer and definition of logistic operators for transports and storage of products.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
REFERENCES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui