$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE AUDIOVISUAL PRODUCTIONS AT SCHOOL: THE WAYS STUDENTS MAKE THE EDUCATIONAL - MEDIA PRACTICES AN EXPERIENCE OF THEIR OWN
Autor: SIMONE MONTEIRO DE ARAUJO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ROSALIA MARIA DUARTE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12433
Catalogação:  30/10/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12433@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12433@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12433

Resumo:
The growing development of educational-media practices at school, mainly those related to audiovisual productions, has motivated studies and research focusing mostly on this sort of activity and its effects on students` formation. This research aims at analyzing educational - media practices from the children`s and the youth`s perspectives and the way they undergo such experience. Additionally, it is also concerned with the students` assessment of their own production. For five months, 25 students, aged from 10 to 15, were involved in the present study as participants of two experiences carried out in two municipal schools of the city of Rio de Janeiro, whose work with educational-media projects are already remarkable. The main study procedures resulted from the challenging combination of research procedures of participative research with studies of an ethnographic nature. Thus, the research tools used were observation, workshops, individual and group interviews. The analysis of the empirical data was based upon an interdisciplinary debate among different theoretical frameworks, especially the current Latin-American studies on reception, the contributions of the sociology of childhood as well as the studies on youth and media. These perspectives emphasize the relationship of young spectators with the different media as active subjects in the meaning production process. They are seen as critical and creative actors. Finally, the development of educational-media practices at school has considered Pier Cesare Rivoltella`s and David Buckingham`s studies. The results have pointed out the subjects` own and original contributions, which confirms the importance and, consequently, the need of considering into account students` views, desires and expectations when planning and proposing school tasks and when developing public policies in this sector.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui