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Título: COMMUNICATION OF LUXURY, FASHION AND CONSUMPTION: PORTRAYALS OF TRADITION AMIDST CONTEMPORARY CULTURE
Autor: MARIA AMARAL DE ANDRADE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  EVERARDO PEREIRA G ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12162
Catalogação:  05/09/2008 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12162@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12162@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12162

Resumo:
The objective of this research is to provoke new scholarly debate as it relates to the communication and the consumption of luxury goods. Parting from the analysis concerning key configurations on the uses of speeches and narratives of a group of native informers -producers and consumers of luxury goods -, it is intended to investigate a set of representations and social relationships revealed inside of a contemporary imaginary which defines the ideal standards of goodtaste, beauty and success. Understanding that the consumption of luxury goods is a process that classifies and categorizes its users collectively; it has launched a look onto the production of hierarchies, meanings and subjectivity within the realm of mass culture and the media`s appropriations pertaining to the luxury universe. Distinction, power, and prestige appear as central notions to the construction of this paradigm which perpetuates itself by contemplating social order as it confers airs of aesthetic renewal and continuous updating to the sense of tradition.

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