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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: COMMUNICATION OF LUXURY, FASHION AND CONSUMPTION: PORTRAYALS OF TRADITION AMIDST CONTEMPORARY CULTURE Autor: MARIA AMARAL DE ANDRADE
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
EVERARDO PEREIRA G ROCHA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 12162
Catalogação: 05/09/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12162@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12162@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12162
Resumo:
Título: COMMUNICATION OF LUXURY, FASHION AND CONSUMPTION: PORTRAYALS OF TRADITION AMIDST CONTEMPORARY CULTURE Autor: MARIA AMARAL DE ANDRADE
Nº do Conteudo: 12162
Catalogação: 05/09/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12162@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=12162@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.12162
Resumo:
The objective of this research is to provoke new scholarly
debate as it relates to the communication and the
consumption of luxury goods. Parting from the analysis
concerning key configurations on the uses of speeches and
narratives of a group of native informers -producers and
consumers of luxury goods -, it is intended to investigate a
set of representations and social relationships revealed
inside of a contemporary imaginary which defines the ideal
standards of goodtaste, beauty and success. Understanding
that the consumption of luxury goods is a process that
classifies and categorizes its users collectively; it has
launched a look onto the production of hierarchies, meanings
and subjectivity within the realm of mass culture and the
media`s appropriations pertaining to the luxury
universe. Distinction, power, and prestige appear as central
notions to the construction of this paradigm which
perpetuates itself by contemplating social order as it
confers airs of aesthetic renewal and continuous updating to
the sense of tradition.