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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HUMAN RIGHTS EDUCATION IN DEMOCRATIZATION PROCESSES: THE CHILEAN AND BRAZILIAN CASES Autor: SUSANA BEATRIZ SACAVINO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RALPH INGS BANNELL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 11871
Catalogação: 03/07/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11871@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11871@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11871
Resumo:
Título: HUMAN RIGHTS EDUCATION IN DEMOCRATIZATION PROCESSES: THE CHILEAN AND BRAZILIAN CASES Autor: SUSANA BEATRIZ SACAVINO
Nº do Conteudo: 11871
Catalogação: 03/07/2008 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11871@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=11871@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.11871
Resumo:
The 1980s in Latin America were marked by the fall of
dictatorial regimes in many countries in the continent and
by the installation of redemocratization processes. Within
this context, human rights education emerged. Its
development process involved different historical subjects,
individuals, groups and different types of institutions,
specially non-governmental organizations. State presence
and the elaboration of public policies steadily increased.
This thesis investigates the theme with the objective of
understanding the evolution of human rights education in
Latin America, focusing on its development in the
international context. It analyses the inter-relationship
between the roles of different social actors, non-
governmental agencies organizations and other civil society
or governmental institutions etc. in promoting human rights
education in socio-political redemocratization contexts. In
order to accomplish this, two case studies are presented -
Chile and Brazil. Special emphasis is given to interviews
carried out with professionals who were actively involved
in the process. It also discusses the main questions and
challenges faced by human rights education in the continent
today.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND ANNEX |