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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: SCHOOL, SOCIO-CULTURAL TRANSFORMATION THE EXPERIENCE OF THE STELLA MARIS SCHOOL Autor: CRISTINA AZEREDO LOPES TEPEDINO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
VERA MARIA FERRAO CANDAU - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10741
Catalogação: 23/10/2007 Liberação: 23/10/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10741@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10741@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10741
Resumo:
Título: SCHOOL, SOCIO-CULTURAL TRANSFORMATION THE EXPERIENCE OF THE STELLA MARIS SCHOOL Autor: CRISTINA AZEREDO LOPES TEPEDINO
Nº do Conteudo: 10741
Catalogação: 23/10/2007 Liberação: 23/10/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10741@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10741@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10741
Resumo:
The present research is inserted in the context of Cultural
Diversity and Education studies and intends to focus on
the changing
process which the Colégio Stella Maris, in Rio de Janeiro
has been
through these last years. This teaching institution, a
traditional and
confessional school, educated Rio de Janeiro´s high and
middle
classes for 65 years. In 2000, the school experienced a
transforming
process, due to different circumstances and also to a
choice made by
the religious congregation responsible for the school. It
began to
assist primarily the low class population living in the
neighborhood,
the inhabitants of the Vidigal favela. The main purpose of
this
investigation was to identify the implications of this
clientele change
to the school itself and the differences in the teachers´
behaviour and
in their pedagogical practices, not only theoretically but
also when
facing daily life problems. The strategies used in the
field research
were: document analysis, observation and interviews with
the main
subjects. In the data analysis, special attention was
given to the
implications of the studied questions to the social and
cultural
diversity in the pedagogical dynamic of the educational
institution.