As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital
Título: CHILDREN AND TELEVISION: A STUDY OF INFANTILE AUDIENCE AND INTERVENING FACTORS Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): RITA REZENDE VIEIRA P MIGLIORA
Colaborador(es): ROSALIA MARIA DUARTE - Orientador
Número do Conteúdo: 10711
Catalogação: 11/10/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10711@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10711@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10711
Resumo:
Título: CHILDREN AND TELEVISION: A STUDY OF INFANTILE AUDIENCE AND INTERVENING FACTORS Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): RITA REZENDE VIEIRA P MIGLIORA
Colaborador(es): ROSALIA MARIA DUARTE - Orientador
Número do Conteúdo: 10711
Catalogação: 11/10/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10711@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10711@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10711
Resumo:
This dissertation defines the socio-economic profile of
the children who participated in the poll What do I think
about TV? carried out by the Education and Media Research
Group (Grupo de Pesquisa em Educação e Mídia) and analyses
on a descriptive manner, the cultural consumption of these
children, the time they dedicate to watching TV, the ways
they interact with the vehicle and levels and ways schools
and families act as intervening factors. The data
supporting this research were built based on factorial and
bivariate analysis of the responses 718 children with ages
varying between 8 as 12, students of eight public schools
and three private schools in the states of Rio de Janeiro
and Minas Gerais, gave answering a self administered
questionnaire. The variables which were analyzed are the
following: impact of TV in the children´s lives - related
to the time they dedicate to watching TV and the
activities they end up not doing as a result of that; the
children´s standard of cultural consumption; their family
dialogue; their knowledge about TV; the school/television
and family/television relationships; and their economic
standards. As theoretical methodological references,
infantile audience researches carries out in the UK by
Livingstone; in Spain by Bailén and Aguaded and in
Portugal by Matos were used. The studies of Ortigão and
Aguiar about Coleman´s concepts of economic and social
capital oriented the analysis and description of the
children´s economic profile, cultural consumption and
family dialogue. The Theory of Multimediations developed
by Guillermo Orozco-Gómez, oriented the analysis of data
related to the roles of family and school in the
children´s relationship with TV. The results indicate
that: 1) these children have very intense television
consumption time wise - more than three hours per day
every day of the week - and with respect to the knowledge
about TV and its languages - they are experts in the area;
2) they have a clear preference for fictional programs
(soap operas, movies and series) and have immense pleasure
in watching these programs;; 3) they almost always watch
their preferred TV shows with adults, what suggests that
the presence of the family is an important mediation
source; 4) the school has an significant role in the
children´s relationship with television.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND ANNEX |