$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: CHILDREN AND TELEVISION: A STUDY OF INFANTILE AUDIENCE AND INTERVENING FACTORS
Autor: RITA REZENDE VIEIRA P MIGLIORA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ROSALIA MARIA DUARTE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10711
Catalogação:  11/10/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10711@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10711@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10711

Resumo:
This dissertation defines the socio-economic profile of the children who participated in the poll What do I think about TV? carried out by the Education and Media Research Group (Grupo de Pesquisa em Educação e Mídia) and analyses on a descriptive manner, the cultural consumption of these children, the time they dedicate to watching TV, the ways they interact with the vehicle and levels and ways schools and families act as intervening factors. The data supporting this research were built based on factorial and bivariate analysis of the responses 718 children with ages varying between 8 as 12, students of eight public schools and three private schools in the states of Rio de Janeiro and Minas Gerais, gave answering a self administered questionnaire. The variables which were analyzed are the following: impact of TV in the children´s lives - related to the time they dedicate to watching TV and the activities they end up not doing as a result of that; the children´s standard of cultural consumption; their family dialogue; their knowledge about TV; the school/television and family/television relationships; and their economic standards. As theoretical methodological references, infantile audience researches carries out in the UK by Livingstone; in Spain by Bailén and Aguaded and in Portugal by Matos were used. The studies of Ortigão and Aguiar about Coleman´s concepts of economic and social capital oriented the analysis and description of the children´s economic profile, cultural consumption and family dialogue. The Theory of Multimediations developed by Guillermo Orozco-Gómez, oriented the analysis of data related to the roles of family and school in the children´s relationship with TV. The results indicate that: 1) these children have very intense television consumption time wise - more than three hours per day every day of the week - and with respect to the knowledge about TV and its languages - they are experts in the area; 2) they have a clear preference for fictional programs (soap operas, movies and series) and have immense pleasure in watching these programs;; 3) they almost always watch their preferred TV shows with adults, what suggests that the presence of the family is an important mediation source; 4) the school has an significant role in the children´s relationship with television.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui