$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: CHILDREN AND JOURNALISM: A STUDY ABOUT THE INTERACTION BETWEEN CHILDREN AND PRESS MEDIA ADRESSED TO THEM
Autor: JOSY FISCHBERG
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ROSALIA MARIA DUARTE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10612
Catalogação:  20/09/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10612@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10612@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10612

Resumo:
This Master Dissertation is a result of the records and analysis of the interaction between children and journalistic vehicles addressed to them: their opinions about the material, their reading practices and, in a final moment, their ways of making a journalism they consider qualified to other children. It takes as main reference Roger Chartier´s theory, which argues that reading is always a sense production and that is necessary to investigate the reader not only based on what he consumes, but on how he consumes. The fieldwork was carried out through weakly workshops, with three-month duration, in two schools with different realities: a public one, located in Leblon, and a private one, in Barra da Tijuca. In a total, 59 nine children, with ages around 11 years old, took part on this research, divided in groups of 15 to 20 students. Based on the records of these children speeches about the print material offered to them and the observation of their reading practices, the purpose of this study was to understand how they relate to newspapers and magazines; how they read print journalistic vehicles addresses to children, especially Recreio magazine and Globinho section; which considerations they make about the text, the images and the themes brought by these special vehicles; and what they do with the information they are exposed to. The results were analyzed through Roger Chartier´s theory and latinamerican reception studies, which understand the media consumer - the reader, in this case - as an active, selective and informed individual. The analyses of the workshops´ records indicate that these children have a great interest on news, but mostly news written for adults. Having a good knowledge of media, even print media, these students say that the most interesting information for them is not necessarily on newspaper sections or magazines addressed to children.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui