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Coleção Digital
Título: THE MYSTERIES OF CARANDIRU: PRISON, MASSACRE AND MASS CULTURE Autor: DINALDO SEPULVEDA ALMENDRA FILHO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
VERA LUCIA FOLLAIN DE FIGUEIREDO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10611
Catalogação: 20/09/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10611@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10611@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10611
Resumo:
Título: THE MYSTERIES OF CARANDIRU: PRISON, MASSACRE AND MASS CULTURE Autor: DINALDO SEPULVEDA ALMENDRA FILHO
Nº do Conteudo: 10611
Catalogação: 20/09/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10611@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10611@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10611
Resumo:
The aim of this dissertation is to investigate the
entertainment and its
different mediatics supports, concerning the phenomenon of
proliferation of
narratives about The House of Detention of São Paulo, the
prison called
Carandiru. From October 2, 1992, the date of the massacre
of 111 prisoners by the
Military Police, until these days, the memory of the
penitentiary complex has been
operated and commercialized as an infinite source of
stories to be sold in a
welcomed and in a vast audience cultural market. The
Carandiru, its unknown and
mysterious world, as well as the prisioner´s life-
experience experience who
inhabited there were transformed in a consumption segment
which has been able
to generate not only a huge commercial success, but also
the possibility of
variation of the cultural products concerning the prison
in uncountable forms, all
of them configured and performed in the most distinct
industrial and commercial
sectors, as the editorial, the cinematographic, the
televisive, the phonographic, the
photographic, the journalistic, the touristic and of the
plastic and scenic arts. In
this context, we will study the multiples modes of
appropriation of the memory of
the jail and of its prisoners, as well as the slides of
the book Estação Carandiru,
by Drauzio Varella, by different supports, among them the
cinema and the TV, in
an effort to understand how the fascination for the crime,
the trauma of this tragic
memory and the lucrative mass culture came to interlace in
an intriguing mediatic
plot.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND ANNEX |