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Título: THE IMPACT OF FREQUENT FLYER PROGRAMS ON MARKET COMPETITION IN THE AMERICAN DOMESTIC AIRLINE INDUSTRY
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): VIVIAN FIGER

Colaborador(es):  JOAO MANOEL PINHO DE MELLO - Orientador
Número do Conteúdo: 10566
Catalogação:  14/09/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10566@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10566@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10566

Resumo:
Frequent flyer program is a type of consumer loyalty program. By rewarding consumer in a non-linear way for accumulating purchases, it may alter the intensity of price competition. Empirical studies have measured the impact off FFP in prices. However, they focus on its impact through airport dominance, alliances and other features. The objective of this study is to investigate the impact of the share of locked in consumers on prices, caused by the introduction of artificial switching costs in the market. The reduced form estimates suggests a correlation of approximately 13% between current prices and the constructed variable fidelization index. The result is robust to additional estimates.

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