$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: THE PERFORMANCE OF THE GOVERNMENT AGENTS OF RIO DE JANEIRO REGARDING THE MARKETING STRATEGY WITH FOCUS IN THE CITY PROMOTION
Autor: GEORGE LEIMANN
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  HELENE BERTRAND - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10408
Catalogação:  24/08/2007 Liberação: 24/08/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10408@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10408@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10408

Resumo:
Always mentioned in this context, Rio de Janeiro vocation for tourism is based not only in its natural beauties, its coast, its historical and cultural quantity, or in the enviable climate. This aptitude is also showed by the characteristics of its happy, amiable and hospitable people, beyond the fact that the city was transformed into a strong center for the industry of services. More than this, what is missing for Rio de Janeiro, as well as for Brazil, is a great tourism project, through a coordinated action putting together all kinds of agents of this promising sector. Planned well, the tourism industry can be the faster way for Rio de Janeiro to recover the growth, as it is an important source of jobs, and income generation. This subject is related to a chain of agents, gathering the three levels of the Government - federal, state and municipal -, the entrepreneurs, the investors and also the population. There is no doubt about the role of responsibility that the Government has to play as an integrator agent and promoter of the tourism development. This research presents an investigation of the performance of the Government agents of Rio de Janeiro, both state and municipal, regarding the marketing strategy, with focus in the city promotion. A qualitative research method was used in a case study, through not- structuralized interviews with executive`s personals of the two state-owned companies of tourism development of Rio de Janeiro and also with tourist trade professionals. The conclusions showed many lacks that must be removed, in order to give the adequate dynamics to the sector`s development. Brazilian problems related to government management, allied to the lack of resources, the weak horizontal and vertical power to articulate with other levels of administration, and the absence of a planning process are the main reasons to the weak results of the tourism industry in the city of Rio de Janeiro.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
BIBLIOGRAPHY AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui