$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: RETURN TO PUBLIC SCHOOL: EDUCATION AND FORMS OF SOCIABILITY OF THE YOUNG IN POPULAR CLASSES
Autor: MARIA ELENA MARTINEZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  VERA MARIA FERRAO CANDAU - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10043
Catalogação:  13/06/2007 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10043@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10043@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10043

Resumo:
This thesis focuses on the analysis of the forms of sociability of a set of young women and men, students of secondary education for young people and adults in Argentina. The main questions asked are centered on pondering students´ cultural bases, their habitual practices and relationship to school. This thesis has considered significant research developed in Argentina and Latin America, throughout the course of the last decade. Observations, questionnaires and interviews have been accomplished to examine the social impact produced by changes that misconstructed familiar configurations, and pair groups, in the perspective of Pierre Bourdieu´s and Bernard Lahire´s analyses. The study also looks into de roles of the new communication and information technologies, emergent phenomena that have a growing incidence in the configuration of the new youths from popular sectors. The analysis has the purpose of understanding the set of dispositions of the sociability forms that can explain, partly, the permanence in the scholar education process and the multiple strategies developed in the attempt to avoid school affiliation loss in secondary education. A contribution of this research is to show a repertoire of dispositions that relate sociability to schooling. On the other hand, to know a most important part of young people´s lives which are neither recognized by educative policies nor by educative practices. A deeper knowledge of the young´s lives may give traces to think about conditions of changing possibilities of scholar policies that tend to favor the conclusion of studies in popular sectors. At the same time to provided education based on principles of justice and recognition for new youth.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
BIBLIOGRAPHY AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui