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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: RETURN TO PUBLIC SCHOOL: EDUCATION AND FORMS OF SOCIABILITY OF THE YOUNG IN POPULAR CLASSES Autor: MARIA ELENA MARTINEZ
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
VERA MARIA FERRAO CANDAU - ADVISOR
Nº do Conteudo: 10043
Catalogação: 13/06/2007 Liberação: 13/06/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10043@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10043@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10043
Resumo:
Título: RETURN TO PUBLIC SCHOOL: EDUCATION AND FORMS OF SOCIABILITY OF THE YOUNG IN POPULAR CLASSES Autor: MARIA ELENA MARTINEZ
Nº do Conteudo: 10043
Catalogação: 13/06/2007 Liberação: 13/06/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10043@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=10043@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.10043
Resumo:
This thesis focuses on the analysis of the forms of
sociability of a set of young
women and men, students of secondary education for young
people and adults in
Argentina. The main questions asked are centered on
pondering students´ cultural
bases, their habitual practices and relationship to
school. This thesis has
considered significant research developed in Argentina and
Latin America,
throughout the course of the last decade. Observations,
questionnaires and
interviews have been accomplished to examine the social
impact produced by
changes that misconstructed familiar configurations, and
pair groups, in the
perspective of Pierre Bourdieu´s and Bernard Lahire´s
analyses. The study also
looks into de roles of the new communication and
information technologies,
emergent phenomena that have a growing incidence in the
configuration of the
new youths from popular sectors. The analysis has the
purpose of understanding
the set of dispositions of the sociability forms that can
explain, partly, the
permanence in the scholar education process and the
multiple strategies developed
in the attempt to avoid school affiliation loss in
secondary education. A
contribution of this research is to show a repertoire of
dispositions that relate
sociability to schooling. On the other hand, to know a
most important part of
young people´s lives which are neither recognized by
educative policies nor by
educative practices. A deeper knowledge of the young´s
lives may give traces to
think about conditions of changing possibilities of
scholar policies that tend to
favor the conclusion of studies in popular sectors. At the
same time to provided
education based on principles of justice and recognition
for new youth.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
BIBLIOGRAPHY AND ANNEX |